Näytteilleasettajan opas

Tärkeät infot ja päivämäärät
- Päivitä yritysprofiilisi eShopissa, päivitys onnistuu milloin vain mutta suosittelemme päivittämistä aina ajoissa
- Tarkista myös näkyvyysnimi hyvissä ajoin, jotta se ennättää materiaaleihin oikein.
- Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen terhi@maiseri.fi viimeistään 29.12.2026. Myöhässä toimitettujen aineistojen tilauksiin lisätään +30 % kiirelisä.
- Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet 29.12.2026 mennessä, niin saat tuotteet edullisimmin.
- 30.12.2026 hinnat nousevat 30 %
Rakennus:
ma 19.01. klo 15-16 (mahdollisuus tuoda tavaroita osastolle)
ti 20.02. klo 7.30-9.30 (osastot valmiina)
Tapahtuma avoinna:
Tapahtuma on avoinna 20.01.2026 klo 9.30- 15.00
Purku:
ti 20.01. klo. 15.00 alkaen
Näytteilleasettajan tärkein työkalu! eShopin kautta voit hoitaa tilaukset ja kaikki muutkin messuosallistumiseen liittyvät tehtävät helposti ja nopeasti.
Rekisteröitymispolku:
1. Mene osoitteeseen https://eshop.expomark.fi/registration
2. Täytä pyydetyt tiedot lomakkeelle. Käytä samaa sähköpostiosoitetta, jolla osallistumisenne tapahtumaan on ilmoitettu.
3. Rekisteröitymisen jälkeen sähköpostiisi tulee viesti. Vahvista käyttäjätili klikkaamalla viestissä olevaa vahvistuslinkkiä. Tilisi aktivoituu.
4. Kun olet vahvistanut käyttäjätilin, voit kirjautua sisään etusivulta https://eshop.expomark.fi/
Kirjauduttuasi palveluun näet etusivulla tuleviin tapahtumiin osallistumiset. Valitse osallistuminen ja pääset hoitamaan messuvalmisteluja.
HUOM! Aluksi vain yrityksenne ilmoittamalla yhteyshenkilöllä on pääsy eShopiin. Työtilassa voi kuitenkin jakaa käyttöoikeuksia kollegoille tai rakentajalle. Tämä tapahtuu kohdassa Lisää käyttäjiä. Kun henkilö on lisätty, hän saa järjestelmästä sähköpostin, jossa on ohjeet rekisteröitymiseen.
Huijarit alkavat taas aktivoitua tapahtuman lähestyessä. Osa teistäkin on saattanut jo vastaanottaa viestejä, jossa kaupitellaan tapahtuman kävijärekisteriä. Me emme myy kävijätietoja, joten tällaiset viestit ovat huijausta. Viestiin ei tule vastata ja se kannattaa poistaa. Tietopyyntökirjeissä ja lomakkeissa annetaan ymmärtää, että luetteloyrittäjät toimivat yhteistyössä Expomarkin tai kyseisen messutapahtuman kanssa. Me emme tee yhteistyötä luetteloiden tai kävijärekisterien tiimoilta ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
Voit lukea lisää aiheesta nettisivuiltamme: https://www.expomark.fi/artikkelit/varo-huijariluetteloita/

Viestintä ja markkinointi
Kaikki tapahtumassa mukana olevat näytteilleasettajat julkaistaan tapahtuman verkkosivuilla.
Listaan päivittyy se yrityksen nimi, jonka olette ilmoittaneet vahvistaessanne osallistumisen tapahtumaan. Jos haluatte muuttaa näkyvyysnimeä, voi sen helposti käydä muuttamassa eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi.
Näkyvyysnimen lisäksi omaan profiiliin on helppo ladata mm. yrityksen logo, ohjaus yrityksen sivuille ja muuta tietoa mitä yritys haluaa kertoa tapahtuman kävijöille (videoita/kuvia). Täytättehän siis kaikki tarvittavat tiedot yrityksestänne mahdollisimman pian, jotta kävijät pääsevät ajoissa tutustumaan tapahtumassa mukana oleviin yrityksiin. Tiedot on helposti päivitettävissä eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi.
Kerro kävijöille mitä osastollanne tapahtuu – päivitä tiedot osasto-ohjelmasta
Kävijät etsivät etukäteen tietoa messujen tarjonnasta ja siitä, mitä messuosastoilla tapahtuu. Ohjelma voi olla mm. tuote-esittelyitä, puheenvuoroja, tutoriaaleja, musiikkiesityksiä, haasteita, kilpailuja jne.
Ilmoita ohjelmasta eMessukeskuksessa kohdassa Ohjelma, niin se julkaistaan tapahtuman nettisivuilla ja saat ilmaista näkyvyyttä ohjelmallenne.
Hyödynnä tapahtuman logot ja bannerit omissa markkinointikanavissasi!
Muista kertoa osallistumisestasi ja messuilla esillä olevista uutuuksistasi omissa markkinointi- ja viestintäkanavissasi kuten somessa. Voit käyttää tapahtuman logoja, bannereita ja kuvia markkinoidaksesi tapahtumaosallistumistasi.
Tulossa pian
Valjastetaan joukkovoima ja näytään laajasti sosiaalisen median kanavissa yhteisinä sometuspäivinä.
Ti 13.01. Kertokaa, että olette mukana tapahtumassa. Kutsutaan kaikki mukaan. Toivota tervetulleeksi tapahtumaan. Ensi viikolla tavataan!
Tässä voi käyttää esim. valmiita bannereita mediapankista.

Osaston rakentaminen
Voit tilata kauttamme osastosuunnittelun tai valita omaan tarpeeseesi sopivan vaihtoehdon kolmesta valmiista osastomallistosta. Osastopakettiemme rakenne- ja alustamateriaaleissa valmiiksi huomioituna uudelleenkäytettävyys sekä valaistuksessa energiatehokkuus.
Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen terhi@maiseri.fi viimeistään 29.12.2026. Myöhässä toimitettujen aineistojen tilauksiin lisätään +30 % kiirelisä.
Graafisiin tuotteisiin tarvittavat aineistot:
- Painovalmiit PDF-tiedostot (tarkista tilausvahvistuksen mukana tullut aineisto-ohje)
- Otsalautatekstit/logot
Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet 29.12.2026 mennessä, niin saat tuotteet edullisimmin.
- 30.12.2026 hinnat nousevat 30 %

Messuaika
Maksuton pysäköinti Kampushallin parkkipaikalla.
Messutoimisto palvelee tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina näytteilleasettajia ja rakentajia mm. osastotilausten osalta.
Messutoimiston aukioloajat:
Ma 19.01. klo 16-17
Ti 20.01. klo 7.30-15.00
Näytteilleasettajille on varattu oma vaatesäilytys- ja varastotila
Ravintola Loiste, Talonpojankatu 6 (Kampushallin vieressä, noin 150 m kävelymatkan päässä). Maksu käteisellä tai kortilla paikan päällä.
Kampushallin kahvilasta (2. krs) voi ostaa kahvin lisäksi suolaista ja makeaa. Maksu onnistuu käteisellä tai kortilla paikan päällä.